Co v MUNII čekat od Fundraisingu

MUNIE jakožto zapsaný spolek je formou neziskové organizace. K našemu fungování tedy občas potřebujeme nějakou tu pomoc. Abychom měli prostředky na pořádání rozmanitých akcí nebo mohli naše sledující a návštěvníky odměnit zajímavými cenami, spolupracujeme s různými institucemi či firmami. Ať už dlouhodobě nebo na míru konkrétní události. Shánění partnerů a sponzorů má ve své režii oddělení Fundraising&Development. Za Fundem se toho ale skrývá víc, než se na první pohled může zdát.

 

 

Byť pojem „fundraising“ může působit děsivě, možná lehce neatraktivně, vyžaduje praktický skill set, který v životě zužitkuje každý. Zároveň je žádoucí také míra důvtipu a nápaditost. Fundraiseři jsou v očích zbytku spolku takoví mágové, jelikož čarují prostředky na podporu naší činnosti. Bez nich bysme byli jako Popelka bez kmotřičky. A co si budem, jen s tykví nikdo nikdy na ples nedojel. Právě kolem Plesu studentů Masarykovy univerzity se točí hlavní práce Fundraisingu. Kromě toho, že je Ples na MUNI vrcholovou událostí roku, dává také firmám a institucím prostor pro zviditelnění mezi studenty, a to nejen prostřednictvím bannerů a roll-upů v sále. Jednání s nimi zajišťují právě fundraiseři, kteří musí vědět, jak na správnou komunikaci. Nechybí jim přesvědčivost a zdatnost v hledání kompromisu, ale ani cit pro jednání s lidmi a udržování dlouhodobých spoluprací.

 

Paleta pro shánění spoluprací a partnerů je široká, takže má fund spoustu prostoru pro vynalézavost a práci se zajímavými koncepty. Charakter sháněných prostředků totiž není jen finanční, ale i věcný. Možností pro způsob spolupráce je mnohem víc. Může se týkat prostor, mediálního partnerství nebo třeba prezentace podniku prostřednictvím našich projektů či treasure huntů. Kromě nápaditých spoluprací ale holt potřebujeme i nějaké ty penízky, takže fundraiseři na svých noťáscích vyhledávají různá stipendia a granty, která pasují jak na naši celkovou činnost, tak na specifické projekty. Proto je fundraiser také součástí projektového týmu a při organizaci konkrétního projektu hledá cesty, jak jeho uskutečnění podpořit nebo jej díky darům učinit atraktivnějším.

 

 

Pilíři fundraisingu jsou komunikace, vůle a přesvědčivost, povědomí o možnostech a ochota hledat nové cesty. Správný fundraiser nesmí postrádat jakéhosi obchodního ducha. Zároveň se ale pyšní také kreativitou a originálními myšlenkami. Fundraiserem se nikdo nenarodil. Přijít na to, v čem vynikáš a čemu všemu mohou být prospěšné různé kvality, je mnohdy poněkud zapeklité. Občas ale stačí podívat se na věci víc zblízka nebo si je prostě jen zkusit.

 

 

Za redakci MUNIE

Sabina Minářová

Masarykova studentská unie z.s.
Žerotínovo náměstí 617/9
602 00 Brno
IČO: 22605371
IBAN: CZ3720100000002400288479

prezident.munie@gmail.com

marketing.munie@gmail.com

fundraising.munie@gmail.com