Jak fungují reklamy na Facebooku?

May 3, 2015 | akce, kultura, tipy od munie

Ahoj! Určitě víš, že MUNIE pořádala Meet & Inspire, sérii přednášek zaměřenou na sdílení know-how. Ta poslední byla zaměřena na placené reklamy na Facebooku. Přednášejícím byl Ondra Macků, bývalý marketingový vedoucí MUNIE a nyní podnikatel, který sám vytvořil řadu reklam na Facebooku.

Facebooková reklama je velmi specifickým druhem reklamy a pokud je použita správně, stává se výborným marketingovým nástrojem. Pokud ne, je zbytečná.

Při tvorbě reklamy je nejdůležitější upoutat pozornost, vzbudit zájem, následně touhu a nejlépe i akci – tedy koupi produktu. U facebookové reklamy je nejdůležitější právě vzbuzení pozornosti a zájmu. K tomu nám pomůže vhodně vybraný název a text reklamy. Pro reklamní texty se všeobecně používá tzv. „call to action“ – tedy výzva k akci (kupte, objednejte). Vůbec nejlépe ale upoutá pozornost obrázek, který musí být zajímavý. Nejlépe by měl vyvolávat konkrétní emoce, nebo alespoň zvědavost.

Pro Facebook samotný je důležitý zisk, stejně jako pro každou jinou firmu. Toho dosáhne právě reklamními inzeráty a to tak, že firma, nebo osoba, která uveřejní reklamu, platí za proklik. Facebook svým uživatelům umožňuje takřka jakékoli nastavení reklamy, samozřejmě se nejedná jen o vizuální stránku reklamy. Pro facebookové reklamy je velmi důležitá možnost nastavení cílové skupiny, tedy komu se vlastně reklama bude zobrazovat. Pro představu, když vytvoříme produkt, který budeme chtít prodávat primárně mladým svobodným ženám s vysokou školou, nastavíme si tato kritéria. Ale tjen u toho to nekončí. Můžeme navíc ještě nastavit, zda by se cílová skupina měla zajímat o kosmetiku, výběrovou kávu a tak dále. Podle vybraných kritérií jsou potom reklamy zobrazovány určitým uživatelům Facebooku. Navíc při nastavování nám Facebook zobrazí na ukazateli, kolik lidí zhruba cílová skupina čítá.

Správné cílení pochopitelně ovlivňuje úspěšnost kampaně. Neúspěšnou nebo nevyhovující reklamu můžeme vypínat a zapínat a zároveň u ní měnit různá nastavení. Úspěšnost reklamy, počet kliknutí a podobné statistické údaje Facebook zaznamenává, a my se na ně můžeme kdykoli podívat a zjistit efektivnost reklamy. Navíc, pokud je kampaň úspěšná a má vysoký počet prokliků, snižuje se částka, kterou za proklik platíme.

Nejdůležitější pro kvalitní facebookovou reklamu je tedy vzhled, navolení správné cílové skupiny a schopnost optimalizace úspěšných a neúspěšných kampaní. Pokud se chceš o facebookových reklamách dozvědět víc, napiš nám na marketing@munie.cz.

 

Masarykova studentská unie z.s.
Žerotínovo náměstí 617/9
602 00 Brno
IČO: 22605371
Transparentní účet: 2400288479/2010